Skip Navigation Links
Domov
Predstavitev društva
O članstvu
Aktualne teme
Kontakt
V Nemčiji vedno več poslušalcev posluša radio preko spleta
2. 2. 15 14:48
Raziskava: Spletni radio postaja trend med mlajšimi generacijami

Poslušanost spletnih radiev strmo raste
Poslušanost spletnih radiev je v porastu.
Organizacija RMS spletni radio je leta 2012 preučila navade uporabnikov-poslušalcev spletnih radijev, ki delujejo pod njihovim okriljem. Namen in cilj raziskave je bil ugotoviti razširjenost uporabe spletnih radijev in statistična analiza uporabnikov. Na tej podlagi pridobljenih podatkov bi se izkazale smernice gibanja baze poslušalcev v prihodnosti, ki bi preferirale določen način radijskega oddajanja. V študijo je bilo zajetih 61 spletnih radijev. V slabih dveh tednih se je 1096 uporabnikov udeležilo reševanja spletnega vprašalnika, vzpostavljenega s pomočjo metode CAWI (Computer Assisted Web Interviewing).

Ključni rezultati

Radijska raziskava je doprinesla številna nova spoznanja glede strukture poslušalcev, njihovega odnosa do uporabe ter sprejemanja oglasnih sporočil. Izhajajoč iz neizpodbitnega dejstva, da je spletni radio, mlad in inovativen medij pa je raziskava pokazala, da njegova uporaba ni omejena zgolj na ozko skupino poslušalcev, mlajšo generacijo. Struktura poslušalcev namreč kaže, da se krepi število uporabnikov starejših od 30 let, predvsem tistih, ki so dosegli višjo stopnjo izobrazbe in so sposobni potrošniki.
Več kot četrtina (28%) poslušalcev spletnega radia je starih 30 ali več. Večina (57%) poslušalcev spletnega radia je zaposlenih, kar je nadpovprečna vrednost v primerjavi z vsem prebivalstvom; prav tako jih ima več kot večina, kot stopnjo izobrazbe opravljeno najmanj maturo.


Vir: TNS Emnid

Širitvene poti
Razširjenost uporabe spletnega radia predpostavlja čedalje večja uporaba številnih tehničnih nosilcev, podpornikov interneta. V tem kontekstu je pomemben korak naprej, porast uporabe pametnih telefonov – še posebej pri tistih starih med 20 in 40 let. Sicer pa so še vedno najpomembnejši kanali uporabe spletnega radia stacionarni računalniki (58%) in prenosniki (46%). Na drugi strani imetniki pametnih mobilnikov, te skoraj tri četrtine celotne uporabe spletnega radia uporabljajo na poti, npr. pri športu, v pisarni ali na fakulteti.


Vir: TNS Emnid

Navade uporabe
Pogosto se spletni radio posluša v skupini, s čimer dopolnjuje klasične, stacionarne radie in nadomešča televizijo. Funkcija spletnega radia je velikokrat vezana na uporabo spleta in predstavlja popolno spremstvo pri brskanju po svetovnem svetu. Poleg te je pomembna družabna funkcija spletnega radia, saj v 80% doseže širše število poslušalcev in ni omejena zgolj na posameznika. Pomemben podatek je, da je najintenzivnejša uporaba spletnega radia v drugi polovici dneva, predvsem med 17 in 23 uro, ne glede na starost poslušalcev. Razlikovanje poslušalcev po spolu kaže, da ženske po spletu poslušajo prej klasične zvrsti glasbe (Top40 – popularna glasba, narodno-zabavna glasba), med tem, ko moški na drugi strani izberejo specifične formate (electro/house/techno in spremljanje nogometa).


Vir: TNS Emnid, vzorec: n=1.096

Sprejemanje reklamnega materiala
Vzpostavitev spletnega radia odpira paleto alternativnih možnosti za oglaševanje in plasiranje reklamnega materiala na spletno mesto. Pri tem se kot najboljši način oglaševanja sprejema avdio spot. V primerjavi z drugimi priljubljenimi spletnimi oglaševanji (oglasen pasice, pop-up, video oglasi ter prosojnicami) ima spletni radio spot po vseh poizvedenih parametrih najvišjo raven sprejemanja: ima najvišjo vrednost v zvezi z uporabnostjo in pridobivanjem informacij, je najmanj vsiljiv in od 46% poslušalcev je bil spoznan kot način oglaševanja, ki enostavno spada zraven k ureditvi spletnega radia.

Povzetek
Spletni radio po interpretaciji ugotovitev raziskave, postaja vse bolj množično obiskan medij in predstavlja način usmeritve oddajanja in poslušanja glasbe in ostalih vsebin v prihodnosti. Napovedi so, da se bosta s časom, tj. večjim ozaveščanjem uporabe tehnoloških sredstev potencialnih poslušalcev in s širšo ponudbo repertoarja vsebin spletnih radijev, dosedanjim utrjenim skupinam poslušalcev spletnih radijev, priključili baza poslušalcev 40+, in tisti manj izobraženi. Čeprav je bila raziskava opravljena v Nemčiji in vzorec zajema točno določeno državo ni razloga, da ne bi izdajatelji radijskih programov na slovenskem namenili pozornost ugotovitvam in rezultatom opravljene raziskave ter jih preučili.

_________________
Vir: Članek »RMS Webradiostudie 2012: Hörer, Nutzung, Wirkung«, http://www.rms.de/erfolg-mit-audio/studien/rms-webradiostudie-2012-hoerer-nutzung-wirkung/, RMS
© Gospodarsko interesno združenje GIZ
Stegne 11 B, 1000 Ljubljana | Telefon : 01 242 56 30 | Faks : 01 242 56 40 | E-mail: info@zrm.si